ترامپ در یک رشته توییت در روز کریسمس، پلوسی را «دیوانه» نامید

او گفت طرح باید دوحزبی و با حمایت اکثریت غالب باشد، اما این استیضاح قلابی هیچ‌کدام نبود

دونالد ترامپ در حال گفت‌وگوی تصویری با نیروهای مستقر آمریکا در سرتاسر جهان - Nicholas Kamm / AFP

دونالد ترامپ شب کریسمس را به نوشتن توییت‌های آتشین علیه رئیس مجلس نمایندگان و تحقیقات استیضاح خود گذراند.

رئیس جمهوری آمریکا در جدیدترین رشتوی توییتری، نماینده دموکرات اهل کالیفرنیا را به‌شدت به باد انتقاد گرفت و گفت: «چرا باید به نانسی پلوسی دیوانه اجازه داده شود، صرفا به خاطر اکثریت ناچیزی که دموکرات‌ها در کنگره دارند، رئیس جمهوری ایالات متحده را استیضاح کند.»

او در ادامه نوشت: «هیچ جمهوری‌خواهی موافق آن رأی نداد، هیچ جرمی وجود نداشت، تماس من با دولت اکراین بدون نقص بود، و "هیچ فشاری" وجود نداشت.» او گفت طرح باید دوحزبی و با حمایت اکثریت غالب باشد، اما این استیضاح قلابی هیچ‌کدام نبود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 در ادامه توییت آمده است: «علاوه بر این، بسیار ناعادلانه بود و فرآیند اصولی آن طی نشد، اطلاعات کافی ارائه نشد و شهادت شاهدان هم نابجا بود. حالا، پلوسی در کنگره خواستار تمام چیزهایی است که از جمهوری‌خواهان سلب شده بود. دموکرات‌ها می‌خواهند سنا را که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان است شکست دهند. آدم‌های دورو!»

هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری دموکرات‌ها رئیس جمهوری را به دو اتهام استیضاح کرد. در مورد اول او متهم است که به دولت اوکراین فشار آورده که اعلام کند در مورد جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق و یکی از رقبای اصلی برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری، و همینطور پسر او، تحقیق خواهد کرد. اتهام دوم عبارت است از سوءاستفاده از قدرت و ممانعت از تحقیقات کنگره.

ترامپ، که سومین رئیس جمهوری تاریخ ایالات متحده است که استیضاح می‌شود، همواره تأکید کرده که مرتکب هیچ تخلفی نشده است.

او این سخنان را روز چهارشنبه پس از آن به زبان آورد که خانم پلوسی قبل از ارسال مواد استیضاح ترامپ به سنا، مصرانه از سناتورها خواست موافقت کنند تا محاکمه عادلانه‌ای برگزار شود.

پلوسی چند روز پیش از آن در پاسخ توییت‌های آتشین ترامپ - که گفته بود پلوسی ناعادلانه‌ترین محاکمه تاریخ کنگره آمریکا را علیه او روا داشته است، در توییتی گفت: «تا زمانی که ندانیم سنا چه نوع محاکمه‌ای برگزار خواهد کرد، مجلس نمایندگان نمی‌تواند مدیران استیضاح خود را انتخاب کند. رئیس جمهوری ترامپ، با شکایات بی‌اساس و متقلبانه درباره فرآیند کار کنگره، برای شاهدان خود، اسناد کنگره، و مردم آمریکا مانع‌تراشی می‌کند. حالا دیگر چه بهانه‌ای دارد؟»

ترامپ در یک کنفرانس ویدیویی با نیروهای آمریکایی مستقر در مناطق دیگر جهان به مناسبت تعطیلات کریسمس، درباره همه چیز صحبت کرد؛ از تهدید هسته‌ای کره شمالی گرفته، تا خریدن هدیه برای ملانیا ترامپ.

طبق گزارش‌ها او به یکی از سربازان گفت: «برای ملانیا یک کارت زیبا خریده‌ام، و هنوز درگیر خریدن هدیه کریسمس هستم.»

ترامپ قبلا در سال 2016، پس از آنکه رئیس جمهوری شد، اعتراف کرده بود که نمی‌تواند هدایای مناسبی برای همسرش پیدا کند.

او در مصاحبه با خبرگزاری فاکس نیز گفته بود که در سال 2018 برای تولد ملانیا یک کارت زیبا خریده است.

© The Independent